Irriterande

Sitter och surfar runt på www.familjeliv.se just nu och fick syn på ett anonymt inlägg,det var någon som sa att hennes kompis ska göra abort. Visst det är bra att det finns tycker jag MEN planen denna tjej hade var att behålla kottarna (tvillingar) troligen inte planerade då pappan inte var med i bilden. Det vissa sig i allafall att hon var i vecka 19 alltså hur i helskotta är man funtad då? Hon hade bara ångrat sig alltså,det var inte fråga om liv eller död hos varken mamma eller barnen. Det sjukaste var att hon även fått tillstånd av socialstyrelsen att utföra aborten på fredag.

Jag kan ärligt säga att jag hatar sånt folk som leker med liv,för mig mördar hon sina barn på fredag,hon har gått halva tiden. Sjukt är vad det är,finner inga ord. Läget är helt annorlunda om det är fara för nåt liv eller barnet/barnen är svårt sjuka och inte kan överleva utanför magen osv.

Vill man inte bli gravid finns skydd och visst hon kan ha skyddat sig,olyckor kan hända ändå men principen att gå halva tiden och sen ta ett piller som dödar barnen i magen och sen föda ut dom,det finns inte för mig. Såna tycker jag inte ska få ha barn alltså. Barn är inga leksaker som många verkar tro.

Folk kämpar som sjutton för att bli gravida och VILL det verkligen mer än något annat och så läser man sånt här att hon ska ta bort dom bara för hon inte har lust längre,jisses människa hoppas du får hjälp.

Jag blir förbannat på såna saker.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nu ska jag snart fixa kaffe och glo på greys anatomy (repris) men längtar till de nya avsnitten börjar den 30:e :-) älskar den serien. Sen blir det väl sängen i vettig tid kan jag tänka mig,är lite trött och seg. Känner mig ledsen och nedstämd idag,vet dock inte riktigt varför.

Kommer nog skriva mer imorgon. Kram till er alla och sovgott när det är dags ♥


Kommentarer
Postat av: Mother, Married &Twenty

Håller verkligen med! Det är en sak att upptäcka att man är gravid och gå och boka en abort på en gång och en ta bort ett par celler och en annan att fundera i flera månader för att sedan ta livet av ett BARN. Det är helt sjukt.

2009-09-23 @ 21:49:43
URL: http://mummyfied.blogg.se/
Postat av: Sofia

Kan inget annat än att hålla med dig.. jag har en vännina som gjorde en abort i våras där hon bar på tvillingar. jag som längtar efter barn och inte blir gravid känner som att nån sparkat mig i magen.. varför inte skydda sig om man nu inte vill ha barn, eller iaf inte ha tvillingar. risken eller chansen finns alltid att det blir det..

2009-09-24 @ 09:58:09
URL: http://ellybrittasofia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0