Gåva

Ja idag kom gåvan från www.testlagret.se men kolla vilka söta förpackningar,diggar dom mycket :) Jag fick 7 ägglossningstest och 20 gravtest helt gratis. Beställer man för 100 kr där är det gratisfrakt.

Tänkte berätta lite om våra missfall. Vårt första missfall fick vi på alla hjärtans dag 2007 i vecka 11. Jag upptäckte detta genom att ta ett gravtest som knappt visa något pluss längre,då åkte jag in akut där missfallet konstaterades. Självklart vart jag ledsen men tänkte att sånt händer liksom,det är inget ovanligt. Någon dag senare skrapades jag under narkos. Drygt 4 månader senare blev jag återigen gravid och lyckan var total även denna gången. Samma natt som jag gick in i vecka 12+0 dvs vecka 13 börja jag blöda och fick ont i ryggslutet,jag fatta ju ganska snabbt att något var fel och blev inkörd akut kl 2 på natten av några kompisar då killen inte var hemma just då,efter ett ultraljud kostaterades det att det inte fanns något levande foster där inne,denna gången tog jag åt mig lite mer,2 MA (missed abortion) i rad är ytterst ovanligt. Missed abortion är alltså när man fått missfall men kroppen inte fattar detta,man blöder alltså inte ut det och kroppen fortsätter vara gravid,lite lurigt det där. Dryga året senare dvs juli 2008 blev jag återigen gravid,tredje gången gillt säger man väl. Vi blev såklart överlyckliga igen och hoppas att det skulle gå väl denna gången. Vi hade köpt en resa och jag räkna med att vara i vecka 14 när vi åkte,vi skulle åka den 12 september 2008 och den 10:e skulle jag till familjen för att hinna umgås lite innan,killen kom dagen efter dvs 11 september. 10 september drygt 4 timmar innan tåget gick skulle jag på rutin ultraljud,det görs så pass tidigt här. Jag var såklart hyper nervös pga vårt förflutna. La mig till rätta och läkaren börja undersöka på magen,efter ett tag fick jag veta att vi drabbats av vårt 3:e missfall i vecka 12+6. Denna gången tog jag mycket illa upp och blev jätte ledsen och börja gråta,tur jag hade min vännina med mig på besöket. Jag visste ärligt inte vart jag skulle ta vägen faktiskt. Vi blev ner skickade till en läkare vi tidigare hade haft vid våra missfall som kolla med men det fanns inget där inne som levde. Hon sa att vi skulle få komma på en missfalls utredning som sen visa sig att det INTE var några fel alls på oss. Hon tyckte vi skulle ställa in resan men vi hade sett fram emot detta flera månader och den var redan betald,beslutet låg hos mig sa killen. Jag bestämde att vi åkte som vi skulle och det var det bästa vi gjort,vi behövde det verkligen och resan blev jätte lyckad trots vår sorg. Nu har det alltså gått över 1 år sedan dess och jag har inte blivit gravid ännu men vi kämpar på. Vi får inte ge upp,en vacker dag kommer det ett barn till oss med.

detta var min historia kort och gott så vill ni veta mer kan ni skriva en kommentar. Kram på er


Kommentarer
Postat av: Linn

Tack för kommentaren!

Vad tråkigt det som hänt för er.

Jag hoppas det går vägen snart!

2009-09-21 @ 14:15:31
URL: http://viktigalinn.blogg.se/
Postat av: Caroline.

Tackar, men snart är den slut. Håller tummarna för att ni också blir gravida snart. Kramar.

2009-09-21 @ 14:49:03
URL: http://freijasmamma.blogg.se/
Postat av: penny

Tack för din snälla kommentar =)



Kram

2009-09-21 @ 15:15:49
URL: http://pennysfoton.blogg.se/
Postat av: E m i l y ♥♥

Tusen tack!!

Usch va fruktansvärt det som hänt er =/

Hoppas hoppassss ni snart blir gravida och att ni får behålla det. För mig tog det nästan ett år att bli gravid första gången, man ska aldrig ge upp!

Dom säger ju ibland om man slutar tänka på det och försöka så kan det hända. Men hur lätt är det...



Kramkram

2009-09-21 @ 19:07:28
URL: http://emsiss.blogg.se/
Postat av: F

Jag förstår att förhoppningarna måste spricka rejält när något sånt där händer. Önskar er lycka till!

2009-09-21 @ 22:13:31
URL: http://flickaanmedh.blogg.se/
Postat av: Krystal

åh lycka till! Så synd när man förlorar ett barn när man verkligen vill ha en och så finns det vissa som blir det och vill inte ens ha barn "/

2009-09-22 @ 11:30:26
URL: http://stardustbaby.blogg.se/
Postat av: Camilla

Vilken uppförsbacke ni har fått när det gäller att skaffa smått. Ledsamt med dina missfall, jag beklagar... Hoppas det snart vänder! Håller tummarna för er! =)

2009-09-22 @ 16:09:26
URL: http://millansmemoarer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0